x
تغيير IP چگونه صورت میگیرد؟

سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1398
بازدید: 2812 بار

تمام دوربین های تحت شبکه بصورت پیش فرض دارای IP بوده که توسط کارخانه سازنده بصورت یکسان بر روی دوربین ها ذخیره شده سات. زمانی که شما چند دوربین شبکه را وارد یک سامانهکنید، مشاهده می کنید که همگی با یک IP نمایان میشوند که اگر این IP ها تغییر نکنند ، متاسفانه نمیتوان به تصویر دوربین ها دسترسی داشت.

تغییر IP  قبلا از طریق سیستم کامپیوتر و یا لپتاپ با استفاده از نرم افزاری خاص صورت پذیر بود. اما اکنون میتوان از طریق دستگاه  nvr بصورت مستقیم اقدام به این عمل نمود:

۱ابتدا دستگاه NVR خود را راه اندازی کنید.

۲سپس یک دوربین از مجموعه دوربین هایی که قرار است داخل یک شبکه قرار گیرند را به دستگاه متصل کنید. مطمئن شوید که دوربین برق دارد. (حتما از  ۲ آمپر استفاده کنید.)

۳بعد از متصل کردن دوربین برای پیدا کردن IP توسط دستگاه اقدام کنید. برای این کار به  منوی مشخص شده بروید.

Main Menu > Setting > Camera > Registration یاRemote

۴بعد از ورود به منوی Remote سمته راست منویی را مشاهده میکنید که قسمت بالای آن برای پیدا کردن و قسمت پایین آن برای اضافه کردن IP برای مشاهده تصویر آن است.

۵حال با استفاده از گزینه  DEVICE SEARCH شروع به یافتنIP ها کنید. بعد از چند ثانیه IP های متصل به شبکه برای  شما به نمایش در می آید.

۶ یک آیکون در کنار اسم دوربین ها می باشد. با فشردن این گزینه اقدام به تغییر IP نمایید.

۷با باز شدن منوی تغییر IP

در قسمت IP ADDRESS   مشاهده میکنید که بصورت پیش فرض  ثبت شده است.

شما باید فقط عدد ۳ رقمی آخر یعنی را در بازه عددی  ۱۰۰  –  ۲۵۵   قرار دهید.بطوریکه این عدد را برای سایر دوربین ها انتخاب نکنید.

 بطور مثال :     

   ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۳۰  _______    ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰۸

همچنین برای اعمال شدن تغییرات حتما باید یوزر و پسوورد دوربین را وارد کنید. این اطلاعات بصورت پیشفرض admin/admin  میباشد.

۸سپس بعد از مراحل بالا ، گزینه ok یا save انتخاب کنید تا اطلاعات ذخیره شود و پیغام successfully operated ظاهر شود.