x
داهوا سامانه ضبط تصویر داهوا دانش آموزان را قادر می سازد تا در خانه، در مدرسۀ مجازی باشند

یکشنبه 26 دی 1395
بازدید: 2462 بار

سامانه ضبط تصویر داهوا دانش آموزان را قادر می سازد تا در خانه، در مدرسۀ مجازی باشند به گزارش یوتاب به نقل از سایت داهوا، در دو سال گذشته کشور چین در معرض آلودگی شدید هوا بوده است. ذرات معلق در هوا با اندازه ۲٫۵ میکرون عامل خطرناکی برای سلامت انسان هستند، زیرا این ذرات مستقیماً وارد ریه ها شده و مشکلات جدی نظیر بیماری های تنفسی، بیمارهای عروقی و بیماری های خونی را به وجود می آورند....

این تصویر خنده دار ولی دردناک است چرا که افراد در حال شادی هستند اما به خاطر وجود آلودگی در هوا ماسک بر روی صورت زده اند

 

در فضا های آلوده، شاخص کیفیت هوا ۱۰۰۰ است هنگامی که افراد در این هوا قرار بگیرند از ناحیه چشم دچار ناراحتی می شوند. در شهرهایی مانند بیجینگ، شیجیاژونگ و ژنگ ژو، مدارس در زمانی که آلودگی هوا زیاد است تعطیل می شود. ازین رو معلم ها در این مواقع تکالیفی را برای دانش آموزانی که نمی توانند در مدرسه حضور داشته باشند تعیین می کنند و وقتی دانش آموزان به مدرسه بازگشتند از آنها امتحان می گیرند اما نتیجه این امتحان رضایت بخش نیست

بسیاری از معلم ها و دانش آموزان برای حل کردن این مشکل از پخش زنده تصویر استفاده می کنند

اما آیا این روش مؤثر است ؟

در این قسمت به برخی از نگرانی ها در این زمینه می پردازیم.

اولین و مهم ترین آنها، وقتی است که معلم درسی را به صورت آنلاین ارائه می دهد، در این حالت سوالی که مطرح است این است که چگونه از حضور و توجه دانش آموز مطمئن باشد، و مدیریت این گونه تدریس برای معلمان سخت خواهد بود

هم چنین آموزش آنلاین بسیار متفاوت از سایر فعالیت های آنلاین است. این  روش نیاز به پرسنل حرفه ای دارد. در حال حاضر پخش زنده تصویر ابزار ها و عملکردهایی مانند وایت برد و پرسش و پاسخ برای تعامل با دانش آموز را پشتیبانی نمی کند. بنابراین آموزش آنلاین از طریق پخش زنده تصویر به اندازه کافی کارآمد نیست.

ارتباط مستقیم بین دانش آموز و معلم در آموزش آنلاین مسأله مهمی است.

تعامل پخش زنده تصویر داهوا بر اساس مزایای فنی و سامانه ویدئو کنفرانس ایجاد شده است. این یک تعامل بسیار جدید ضبط تصویر است که به شکلی مناسب مشکل پخش زنده تصویر را حل می کند و برنامه آموزش حرفه ای و آسان را به معلم ها ارائه می دهد و محیطی راحت را برای یادگیری دانش آموزان فراهم می کند.

دلایل انطباق سامانه تعامل ضبط تصویر داهوا و آموزش در مدارس

سازگاری قدرتمند با محیط: در زمانی که معلم ها درس را به صورت ضبط شده ارائه می دهند، ارتباط متقابل بین معلم و دانش آموز در زنگ تفریح وجود دارد. دسترسی معلم و دانش آموز به این سامانه از طریق تلفن همراه، کامپیوتر و … می باشد که تقریباً تحت تأثیر محیط زیست قرار نمی گیرد.

بررسی کیفیت آموزش به صورت زنده: وقتی که دانش آموزان وارد کلاس مجازی شدند معلم می تواند از طریق دوربین حضور و رفتار آنها را مشاهده کند. وقتی این کلاس تمام شد دانش آموزان و معلم می توانند توضیحی را با یکدیگر تبادل کنند.

راههای روشن تعامل: معلم می تواند از طریق پرسیدن سوال از دانش آموز با آنها تعامل برقرار کند. سپس دانش آموز نیز می تواند به صورت صوتی و نوشتن متن با معلم در ارتباط باشد و از محیط این کلاس لذت ببرد.

ذخیره کردن منبع مناسب: برنامه منبع تعامل به صورت خودکار این کلاس را ضبط و ذخیره می کند و فهرستی را برای رتبه بندی تصاویر آنلاین کلاس ایجاد می کند.

آرایش سریع برنامه: معلم می تواند جدول زمان بندی را در قالب برنامه ای تنظیم کند و این برنامه بصورت خودکار دانش آموزان را قادر می سازد تا با کیفیت بهتر از آموزش لذت ببرند و معلم ها با خیال راحت به آنها آموزش دهند.

راهکار تعامل ضبط تصویر داهوا باعث می شود دانش آموز در زمان آلودگی هوا در کلاس باشد. با این راهکار دانش آموزان در خانه در مدرسه هستند.  اما معنای این راهکار بسیار فراتر از این است. در جاهایی که رفتن به مدرسه برای دانش آموز دشوار است مانند شهرهایی که در آب و هوایی نامساعد قرار دارند، راهکار تعامل ضبط تصویر داهوا انتخاب خوبی است. برای کودکان و بزرگسالانی که در معرض خطر هستند همچنین آن دسته از افراد که مجروح و یا معلول هستند روش آموزش از راه دور ارزش کاربردی بالایی دارد. داهوا برای زندگی آسان تر فرصت قابل توجهی را ایجاد می کند.

منبع:داهو اسکیوریتی