x
راهنمای پارکینگ هوشمند در پروژه های سیستم نظارت تصویری

چهار‌شنبه 14 شهریور 1397
بازدید: 2195 بار

از آنجایی که دیدگاه دولت‌ها در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای به سمت هوشمندسازی شهر‌ها تغییر یافته است، مدیریت ترافیک به دغدغه اصلی آنها در این راستا تبدیل شده و راهکارهای راهنمایی ترافیک هوشمند اهمیت خاصی پیدا کرده است. با افزایش تعداد وسایل نقلیه در سراسر جهان، مدیریت آنها روز به روز دشوارتر و پیچیده تر می‌شود. خوشبختانه صنعت خودرو یکی از بزرگترین صنایعی است که از نوآوری‌های اخیر در فناوری سود برده است. با رشد صنعت خودرو، پارکینگ به یک مشکل بزرگ مبدل شده است. خوشبختانه، صنعت پارکینگ هوشمند در سال‌های اخیر راه زیادی را طی کرده است.

راهکارهای مختلفی اکوسیستم پارکینگ هوشمند را تشکیل می‌دهد. یکی از این موارد، سیستم‌های پارکینگ (Guided Parking Systems) می‌باشد. سیستم هدایت پارکینگ به افراد کمک می‌کند تا از فرایند زمان‌بر و استرس زا برای یافتن جای خالی در پارکینگ اجتناب کنند.

اما برای مجریان طرح (SI) که علاقه مند به ترکیب این راهکار با پروژه‌های خود هستند، مزایا و ویژگی‌های بیشتری در این زمینه وجود دارد که باید دانست.

مزایای راهکار پارکینگ

 

 

به گفته هارالد شیمیت، مدیر عامل شرکت آلمانی MSR-Traffic، سه راهکار اصلی در زمینه راهکار پارکینگ وجود دارد: کاهش زمان یافتن جای پارک خالی، کاهش خروج خودروها در جستجوی بهتر و نظارت کامل بر تمامی جاهای پارک. ربکا گرینگر، مدیر فروش شرکت ملی فناوری پارکینگ در نیوزلند، در مورد نحوه عملکرد راهکار این شرکت توضیح داد.

گرینگر اظهار داشت: “پارکینگ هوشمند انتخاب‌های متعددی را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد تا مکان‌های پارک و پارکینگ‌های موجود را سریع‌تر بیابند. برنامه تولیدی شرکت ما موقعیت مکانی واقعی و اطلاعات راهنمایی را از هر مکانی از طریق سنسورهایی که نصب کرده‌ایم را نشان می‌دهد. این برنامه از Google Maps استفاده می‌کند، به این معنا که مردم می‌توانند کل سفر خود را به روشی کاربر پسند و با صرفه جویی در هزینه‌ها برنامه ریزی کنند. سایر راهنمایی‌هایی که می‌توانیم ارائه دهیم شامل نشانه‌های پیام متغیر در سایت است که در دسترسی به پارکینگ موجود در زمان واقعی را نشان می‌دهد. در پارکینگ‌های چندطبقه، بر روی هر جای پارک مشخص سنسورهایی قرار می‌دهیم که با توجه به خالی یا پر بودن آن مکان رنگ چراغ آن تغییر می‌یابد.

 

گرینگر افزود: هر یک از این راهکارها مزایای قابل توجهی را برای اپراتورهای پارک خودرو، شهروندان، استفاده‌کنندگان و محیط زیست دارد، از جمله:

• کاهش تراکم خودروها در خیابان‌های شلوغ
• کاهش میزان آلودگی
• عدم نیاز به کارگیری نگهبان برای محل‌های پارک
• افزایش ایمنی خیابان‌ها با هدایت شفاهی رانندگان به پارکینگهای در استرس، با به حداقل رساندن بی‌توجهی و یا خشم رانندگان در خیابان
• افزایش سازگاری پارکینگ

وی افزود: “مهمتر از همه، راهنمای پارکینگ هوشمند از هدر رفتن وقت رانندگان جلوگیری می‌کند. زمان لازم برای یافتن مکان پارک را کاهش می‌دهد، که به نوبه خود باعث کاهش میزان انتشار CO2 می‌گردد، زیرا نیازی نیست خودروها برای یافتن جای پارک خالی بیهوده دور بزنند”. “مزیت دوم پارکینگ هوشمند، کاهش ترافیک در شهر است؛ زیرا حدود ۴۰ درصد از ترافیک، به ویژه در مرکز شهر، به دلیل خودروهایی است که در جستجوی مکانی برای پارک هستند. پارکینگ هوشمند به کاهش انتشار CO2 از کل شهر کمک می‌کند، چرا که ترافیک کارآمدتر بوده و خودروهای کمتری در خیابان وجود تردد می‌کنند. “

فناوری این راهکار

 

طبق اظهارات هارالد، سیستم هدایت پارکینگ هوشمند شامل چهار جزء است: سنسورهای مغناطیسی بی‌سیم، دوربین‌ها، لوپ القایی و رادار. ویزالیس معتقد است که در مدرن‌ترین راهکارها برای نظارت بر پارکینگ‌ها و ورودی‌ها / خروجی‌ها، تنها از دوربین در ترکیب با واحد پردازش گرافیکی (GPU) برای پردازش اطلاعات استفاده می‌شود.

گرینگر در این مورد بیشتر توضیح داد و افزود که اجزای فناوری که در سیستم هدایت شرکت خود قرار می‌گیرند می‌توانند در ساده‌ترین شکل به شبکه‌ای از سنسورها، نشانه پیام متغیر، برنامه و نقشه تقسیم شوند. تمامی این اجزا به صورت برنامه ریزی شده بوده و از طریق پلتفرم مبتنی بر فضای ابری مربوط به شرکت گوگل (Google Cloud-Hosted Platform) که متعلق به این شرکت است استفاده می‌شود و با نرم افزار کلاینت خود قابل دسترسی می‌باشد.

گرینگر توضیح داد: به استثناء شمارش‌گر خودرو و دوربین‌های ALPR، سنسورها می‌توانند در زمین، روی زمین و یا روی سقف، نصب شوند. دروازه‌های IoT جاسازی شده در هر واحد، به دستگاه‌های متعدد اجازه می‌دهد تا ارتباط برقرار کرده و زمینه ارتباط باز را نیز فراهم کنند. سیستم‌های نشانه گذاری اطلاعات مربوط به زمان واقعی حول دسترسی به فضای و ظرفیت پارک ماشین را فراهم آورده و جهت تقویت جریان ترافیک را نشان می‌دهند.

برنامه‌های تلفن همراه که مشتریان می‌توانند از آن استفاده کنند، امکان پرداخت و راهنمایی در زمان واقعی را فراهم می‌کند. فناوری پارکینگ هوشمند نیز نقشه را نیز ارائه می‌دهد که می‌تواند به وب سایت‌ها قرار داده شود و امکان برنامه‌ریزی سفر به مکان یا کسب و کار خاصی را برای استفاده کنندگان میسر می‌سازد.