x
فرصت‌های بزرگ بازار امنیت خانگی – هوش مصنوعی و یادگیری عمیق

دو‌شنبه 30 اردیبهشت 1398
بازدید: 2014 بار

گزارش جدید مطالعات بازار در مورد بازار سیستم‌های امنیتی خانگی تا سال ۲۰۲۳ حاکی از آن است که انتظار می‌رود این بخش از ۴۵٫۵۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۷۴٫۵۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ برسد که در دوره پیش بینی نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) به میزان ۱۰٫۴۰ درصد باشد.

این رشد به ظهور فناوری‌های IoT و بی‌سیم و افزایش آگاهی مشتری مرتبط است. علاوه بر این، محققان دریافتند که یکپارچگی هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در سیستم‌های امنیتی خانگی و گسترش جهانی برنامه‌های “شهرهای هوشمند” باعث ایجاد فرصت‌های بزرگی برای رشد برای فعالان این زمینه در بازار می‌شود.

در کشورهای توسعه یافته اقتصادی مانند ایالات متحده، کانادا، انگلستان، آلمان و غیره، نگرانی فزاینده در مورد امنیت بین صاحبان منازل مستقل و شماری از خانواده‌ها بالا می‌باشد. از طرفی کسانی که این منازل را دارند، معمولا دارای درآمد بالایی می‌باشند. منازل شخصی اغلب ممکن است در مکان‌های مستقلی به دور از سایر منازل ساخته شوند که در موارد اورژانسی و یا شرایط اضطراری مانند سرقت، ممکن است از جانب همسایگان هیچ‌گونه کمکی صورت نگیرد. با توجه به این عوامل، انگیزه استفاده از سیستم‌های امنیتی خانگی در میان صاحبان این منازل مستقل بسیار بالا است.

محققان مرکز مشاوره Marketsandmarkets پیش بینی می‌کنند که بازار سیستم امنیتی خانگی در سیستم‌های امنیتی خودکار (DIY) با بالاترین نرخ رشد مرکب سالانه خود در طول دوره پیش بینی رشد خواهد کرد. یکی از عوامل اصلی رشد پیش بینی شده در بازار سیستم‌های امنیتیDIY، بهینه‌سازی هزینه‌های این سیستم‌ها می‌باشد. برخی از این محصولات آلارم یکپارچه و دیگر ویژگی‌های هوشمند در دوربین‌های امنیتی را برای اهداف نظارت ارائه می‌دهند.

گسترش سیستم‌های امنیتی خانگی هنوز فراگیر نشده است و مشتریان در کشورهای در حال توسعه اقتصادی با توجه به میزان هزینه ترجیح می‌دهند از سیستم‌های DIY استفاده کنند. همچنین برخی از شرکت‌ها با راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌ها برای نصب و یکپارچگی سیستم‌ها به مشتریان خود کمک می‌کنند. اگر چه سیستم‌ها شامل ارتباط با یک اتاق کنترل حرفه‌ای نمی‌شوند، مشتریان می‌توانند از راه دور با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود خانه را نظارت کنند. بنابراین، با استفاده رو به رشد از سیستم‌های امنیتی خانگی، سیستم‌های DIY تبدیل به جایگزینی جذاب برای مشتریان جدید با درآمد متوسط می‌شود.

میزان مطلق بازار آمریکا به انگیزه اولیه مشتریان در استفاده از سیستم‌های امنیتی خانگی در این منطقه اختصاص دارد. علاوه بر این، این منطقه برای شرکت‌های عمده در بازار مانند Johnson Controls، Honeywell و UTC متمرکز بر منازل می‌باشد. همچنین، ارائه دهندگان خدمات برجسته امنیتی نظیر ADT، Vivint و Protect America اکثر درآمد خود را در این منطقه به دست می‌آورند. بعلاوه، کشورهای توسعه یافته از لحاظ اقتصادی و فنی، مانند ایالات متحده و کانادا، دارای خانواده‌های بسیار زیادی با درآمد بالا هستند. معرفی IoT و توسعه شهرهای هوشمند منجر به بهبود بازار سیستم‌های امنیتی خانگی در این منطقه شده است.

علاوه بر شرکت‌هایی که قبلا ذکر شد، سایر شرکت‌های بزرگی که توسط محققان در این گزارش ذکر شده است، شامل Hikvision، Assa Abloy، Secom، Bosch، Alarm.com، Allegion، Schneider Electric، Legrand، ABB، Stanley، Nortek نیز می‌شود. سایر شرکت‌های کلیدی ذکر شده، از جمله نوآوران و استارت آپ‌هایی در بازار سیستم‌های امنیتی خانگی عبارتند از: Armorax، Nest Secure، Notion، Canary، Scout، Simplisafe و Cacoon.