x
مشكلات احتمالي دوربين هاي مداربسته چیست؟

دو‌شنبه 30 اردیبهشت 1398
بازدید: 2727 بار

مشکلات احتمالی برای سیستم دوربین‌های مدار بسته مشکل در دریافت ویدئو، عکس و … کابل‌های دوربین مدار بسته ممکن است بیش از حد طولانی باشند و یا به اندازه کافی بلند نباشند. مشکلات ایجاد لینک پورت لنز دوربین مشکل داشته باشد و …

۱۱ نکته عملی برای نگهداری از سیستم نظارت تصویری

۱) تمیز کردن لنزهای دوربین مدار بسته

همیشه سعی کنید لنزهای دوربین مدار بسته خود را در محیط داخل و خارج از خانه بررسی کنید تا مطمئن شوید که لنز دوربین‌ها تمیز هستند. بر روی لنز دوربین به دنبال لکه، گرد و غبار و … باشید. اگر لنزهای دوربین مدار بسته خراشیده شده باشند نمی‌توان لنز دوربین را همانند سابق تمیز کرد. شما می‌توانید برای از بین بردن کثیفی لنز با یک پارچه لنز را تمیز کنید.

۲) محیط دوربین مدار بسته

یکی دیگر از راه‌های نگهداری از سیستم نظارت تصویری تمیز کردن محیطی می‌باشد که دوربین مدار بسته در آن قرار دارد. بهتر است بوته‌ها، درختان و گیاهان را تمیز کنید تا مانع از دید دوربین مدار بسته نشوند. ممکن است درختان و بوته‌های هرز باعث شوند دوربین مدار بسته به درستی کار خود را انجام ندهد.

۳) محل قرار گرفتن دوربین

محلی که دوربین مدار بسته در آن قرار می‌گیرد بهتر است جایی باشد که در آن آب نباشد. شما می‌توانید با باز کردن دوربین مدار بسته خود مطمئن شوید که درون دوربین آب یا خاک نرفته باشد. در صورت بروز مشکلی می‌توانید با یک پارچه درون دوربین را به آرامی تمیز کنید.

۴) زنگ زدگی را کنترل کنید

سعی کنید در زمان‌های مشخص علائم زنگ خوردگی را کنترل کنید. اگر دوربین مدار بسته شما دچار زنگ زدگی شود و شما به موقع متوجه نشوید ممکن است بقیه تجهیزات ایمنی شما خراب شوند.

۵) درست وصل شدن کابل‌ها

تمام اتصالات دوربین مدار بسته را کنترل و بررسی کنید، از جمله کابل‌هایی که به مانیتور و دوربین مدار بسته متصل هستند. بررسی کردن کابل‌ها در فواصل زمانی منظم باعث می‌شود در صورت خرابی هر کدام از کابل‌ها قبل آسیب خوردن به دوربین مدار بسته شناسایی شوند.

۶) منبع تغذیه را بررسی کنید

یکی از مهم‌ترین روش‌های نگهداری از سیستم نظارتی بررسی کردن منبع تغذیه دستگاه است.­ با این روش اگر دوربین شما را دستکاری کنند متوجه خواهید شد. باتری دوربین مدار بسته را کنترل کنید. اگر می‌خواهید دوربین مدار بسته شما عمر طولانی داشته باشد بهتر است از آن به خوبی نگهداری کنید.

۷) DVR را بررسی کنید

این نکته را به یاد داشته باشید که رسیدگی به دوربین مدار بسته با این روش‌ها باعث می‌شود دوربین شما عمر بیشتری داشته باشد. DVR را به طور مرتب بررسی و تمیز کنید. برای تمیز کردن DVR می‌توانید از یک پارچه تمیز استفاده کنید. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و تهیه کالاهای با کیفیت، دوربین مدار بسته و لوازم جانبی آن را فقط از فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر فروشنده این محصولات تهیه نمایید.

۸) خالی کردن هارد دیسک

یک هارد دیسک برای ضبط و ذخیره اطلاعات دوربین مدار بسته مورد نیاز است، اما این نکته را در نظر بگیرید که ۱ گیگابایت می‌تواند تنها ۳ هفته ویدئو دوربین مدار بسته را ذخیره کند. این بدین معنی می‌باشد که شما مجبور هستید یک بار پس از اتمام هارد دیسک، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

۹) یک بار در هفته دوربین را بررسی کنید

بهتر است هفته‌ای یک بار دوربین‌‌های مدار بسته خود را بررسی و کنترل کنید. اگر دوربین‌های مدار بسته را به طور منظم کنترل کنید می‌توانید از این موضوع مطمئن شوید که حادثه‌ای در این مدت رخ داده است یا خیر.

۱۰) روشنایی را بررسی کنید

دوربین مدار بسته را در هر جایی که قرار می‌دهید روشنایی محیط را به طور دقیق بررسی کنید. ممکن است نور ضعیف محیط باعث شود دوربین به درستی تصاویر را ثبت نکند.

۱۱) تاریخ و زمان

یکی از مهم‌ترین اصولی که در نگهداری از سیستم نظارت تصویری باید رعایت کنید تنظیم تاریخ و زمان دوربین می‌باشد. تاریخ و زمان دقیق دوربین مدار بسته بسیار مهم و ضروری است و شما می‌توانید مطمئن شوید اتفاق‌ها در چه زمان و تاریخی اتفاق افتاده‌اند.