x
نیروی هوایی آمریکا هایک ویژن را از لیست تامین کنندگان خود کنار گذاشت

چهار‌شنبه 03 خرداد 1396
بازدید: 2914 بار

گویا دردسرهای هایک‌ویژن پایان ندارد! چند ماه پیش بود که دولت آمریکا استفاده از دوربین‌ها و ذخیره‌سازهای این کمپانی را بجهت نگرانی از جاسوسی هکرهای منتسب به دولت چین، در پروژه‌های دولتی، سازمانی و نظامی آمریکا ممنوع کرد. به موجب این ممنوعیت، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی یا وابسته به بودجه‌ی ایالتی، دیگر حق ثبت سفارش جدید از محصولات هایک‌ویژن را ندارند.

حال در جدیدترین مورد و بعنوان اولین جرقه‌ی اجرای این حکم، نیروی هوایی آمریکا برای سفارش بزرگ دوربین‌های تحت‌شبکه‌ی مورد نیاز خود، از پذیرفتن محصولات هایک‌ویژن حتی برای مرحله‌ی RFQ یا Request For Quotation سرباز زده است. با دوربین دات اینفو همراه باشید..

Request For Quotation یک پروسه‌ی عادی در روند ثبت سفارشات برای پروژه‌های بزرگ است که طی آن خریدار از تولیدکننده‌ها و تامین‌کننده‌ها می‌خواهد اسناد، مدارک و پیشنهادات خود را برای شرکت در مناقصه‌ی مورد نظر ارائه کنند.

پیش از این هایک‌ویژن دومین تامین‌کننده‌ی دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های نظارتی برای نیروی هوایی ایالات متحده محسوب می‌شد. عدم پذیرش این برند حتی برای شرکت در مناقصه، سرشگستگی بزرگی محسوب شده و بطور قطع، لطمه‌ی جبران‌ناپذیری به اعتبار هایک‌ویژن در سطح جهان وارد خواهد نمود.

داهوا برند دوم کشور چین نیز مشکلات مشابهی دارد، هرچند وضعیت آنها به بدی هایک‌ویژن نیست! محصولات این برند به علت آنچه «نزدیکی این کمپانی به منابع دولتی چین» عنوان شده، بطور غیررسمی از پروژه‌های دولتی ایالات متحده کنار گذاشته شده‌اند.

هک گسترده‌ی دوربین‌های تحت‌شبکه و دستگاه‌های دی‌وی‌آر نیز به مثابه‌ی میخ آخر به تابوت این دو برند بوده و آنها را از پروژه‌های بزرگ آمریکا و حتی اروپای غربی دور نموده است.